Monday 15 August 2016

Wheel of Fortune

Aku dulu masa sekolah kira terer gak math dan sains. Mak aku teringin sangat anak dia sorang ni jadi doktor. Tapi hajat dia tak kesampaian. Nak belah katak dan tikus pun aku dah geli cane nak jadi doktor kih3. Jadi wpun buat sains masa matrik masuk pertengahan semester aku drop bio dan ganti dgn ekonomi. Masuk UKM aku buat akaun. Bila aku jadi bapak teringin pulak nak anak2 aku buat akaun. Bukan nak suruh jadi pensyarah macam aku tapi jadi akauntan profesional. Tapi anak2 aku pulak tak pandai bab kira mengira ni. Dia orang pandai apa yang aku lemah dulu, bahasa inggeris dan kebolehan bercakap. Jadi anak no. 1 dan no. 2 dua2 buat program BI. Strategic communication dan english for professional. Yang no. 3 pun sama nampak gaya cenderung ke arah seni pulak. Tak apelah janji mereka belajar betul2 dan jadi insan berguna untuk agama bangsa dan negara. Amin

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment