Thursday 12 May 2016

Produk Tempatan

#CoretanPetang

Aku graduan dari universiti tempatan dan aku bangga dengan status tersebut

Kini aku pensyarah di universiti tempatan, aku juga bangga dengan status tersebut

Bukan kerana universiti tempatan telah setaraf dengan universiti2 tersohor luar negara seperti Harvard, Cambridge, Oxford dll. Hakikatnya perjalanan kita masih jauh berbanding mereka yang telah melalui evolusi ratusan tahun

Tapi

Aku bangga menjadi sebahagian pasukan yang berusaha keras meningkatkan mutu pendidikan tinggi negara

Aku bangga menjadi sebahagian pasukan yang berusaha keras meningkatkan tahap pendidikan anak2 tempatan terutama bangsa aku yang masih ketinggalan

Aku bangga melihat anak2 tempatan terutama bangsa aku berjaya

Aku bangga kerana memahami permasalahan pendidikan anak2 tempatan terutama bangsa aku

Aku bangga kerana TIDAK menjadi sebahagian anak tempatan terutama bangsa aku sendiri latihan luar negara yang mengutuk, memperlekeh dan mencari kesalahan produk tempatan

Aku juga bangga kerana TIDAK terpengaruh dan terasa dengan kenyataan2 sinikal

Turunlah ke padang

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment