Wednesday 11 May 2016

BTN

Buat ke sekian kalinya esok aku dgn berat hati terpaksa turun ke BTN lagi. Aku mula hadir BTN sejak dari zaman UKM lagi, tak silap aku kali ni kali ke enam. Aku setuju tujuan BTN itu murni, untuk kuatkan jati diri melayu. Cuma aku fikir kaedahnya perlu berubah mengikut arus semasa. Melayu tidak boleh lagi bermelankolik. Aku pernah bertengkar dgn faci masa di UKM dulu. Bagi aku melayu tidak boleh lagi sekadar merenung nasib. Melayu perlu berani untuk berubah dan bersaing dengan bangsa lain. Isu ketuanan dan kesetiaan Hang Tuah mungkin sudah tidak relevan. Melayu perlu bertuhankan tuhan dan bukannya tuan. Beberapa tahun lepas aku bertengkar lagi dgn faci seorang ahli politik. Bagi aku melayu perlu bersatu sebagai satu tanpa mengira fahaman politik sepertimana persatuan pendidikan dan perniagaan cina memperjuangkan kepentingan bangsa mereka. Mungkin faci juga perlu dikursuskan supaya lebih terbuka dalam menerima pandangan. Wallahuaklam
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment