Saturday 16 July 2016

Niat

Semasa saya pensyarah muda2 dulu saya teringin nak hadir seminar atau persidangan dalam bidang saya. Saya akan cuba tulis paper sebaik mungkin supaya diterima penganjur. Tujuan utama nak jumpa guru2 dalam bidang saya. Saya nak bentang hasil kajian di hadapan mereka. Saya akan rasa bangga bila otai2 berminat dengan kajian saya dan berikan komen dan input. Banyak boleh belajar dari mereka terutama aspek penulisan untuk diterbitkan dalam jurnal terbaik dalam bidang saya. Ianya tidak mudah kerana memerlukan usaha yang lebih. Namun bila saya teliti permohonan2 menghadiri seminar sekarang terdetik di hati adakah pemohon2 masih berniat begitu atau sekadar mencari peluang makan angin sambil memenuhi KPI saja. Tempat2 seperti Marakeh, Moscow, AlMaity, Istanbul, Venice, New York dan Los Angeles tampak menggiurkan. Moga saya silap

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment